Dankzij deze tips geen examenstress voor jou

 

  1. Zorg ervoor dat je genoeg rustmomentjes neemt

Misschien ben je een type dat op tijd geleerd heeft en de avond van te voren om 10 uur naar bed kan gaan, of wie weet ben je om 3 uur ’s nachts aan het blokken. Wat het ook is: zorg ervoor dat je genoeg rustmomentjes inlast, zodat je extra uitgerust bent. Scheelt je sowieso heel veel stress.  

                         

  1. Beloon jezelf

Je mag jezelf af en toe echt goed verwennen in zo’n drukke week. Heb jij je examen  voor volgende week goed samengevat? Dan mag jij aan die chocoladetaart peuzelen. Is je examenweek helemaal voorbij en heb je je aan je planning gehouden? Trakteer jezelf dan op een nieuwe jas, of iets anders dat je leuk vindt.

  1. Neem het juiste eten tot je

Het (bron: http://albertsonnevelt.nl/gezonde-voeding-tegen-stress-5-tips/)  heeft geen zin om alleen maar chips te gaan eten, want daar gaat je concentratieniveau echt gigantisch van naar beneden. Wat je beter kan eten zijn: bananen (helpen tegen zenuwen), chocolade (helpt tegen stress), vis (stimuleert je hersenen) en thee (helpt je concentreren).

  1. Blijf positief denken

Misschien heb je het gevoel alsof de hele klas ontzettend goed geleerd heeft, en dat jij als enige gaat falen. Maar denk eraan: dit is helemaal niet zo. We zijn allemaal mensen. En hé, duizenden mensen voor je hebben het examen ook gehaald, dus waarom jij niet?

  1. Wees niet boos

Ze zeggen dat boosheid je intelligentieniveau verlaagt. Dus als je verstandig bent ga je met je ouders geen ruzie maken over het eten, school, kleedgeld, uitgaan, vriendjes of vriendinnetjes of je kleine broertje of zusje.

  1. Leer vooral heel goed 

Een goede voorbereiding is het halve werk en scheelt dus ook een heleboel stress. SUCCES!


Meer weten



Ook interessant


Geen antwoord kunnen vinden?

Neem via een ander kanaal contact met ons op: