Deze influencers bepalen meer dan je denkt

De kans is groot dat jij ervan overtuigd bent dat je zelf bepaald welke kleding je draagt, hoe je je haar doet en wat je koopt in een winkel. Toch zijn deze keuzes, veel meer dan je denkt, beïnvloed door mensen die je in het echt nog nooit hebt ontmoet.

Reclames zijn voor producenten een handige manier om hun product verkocht te krijgen, maar een beetje slimmerik weet dat de verkoopcijfers pas echt interessant worden, wanneer een persoon met invloed (zogenaamde influencers) hun product zichtbaar gebruikt.

Influencers worden dan ook niet rijk van hun liedjes of hits op youtube, maar door het geld dat ze krijgen van adverteerders om hun blikje frisdrank open te trekken in een video of een horloge van hun merk zichtbaar om hun pols te dragen op Instagram.

Wie volg jij op social media? En hoe groot denk jij dat de kans is dat een top van Anna Nooshin of een petje zoals Lil Kleine wellicht binnen een half jaar ook onderdeel is van jouw garderobe? Hier een lijst van de meest invloedrijke personen in Nederland.

Famke Louise

845.100 volgers op Insta en meer dan 350.000 abonnees op YouTube. Daarmee is Famke Louise officieel de meest belangrijke influencer van Nederland. Hoewel ze ook veel, heel veel kritiek krijgt te verduren wil iedereen weten wat ze doet en met wie.

Lil Kleine

Niks kleins aan deze jongen. 1,5 miljoen volgers op Insta willen dagelijks weten wat Kleine doet, eet, drinkt en met wie hij omgaat. Niet alle ouders zijn blij met zijn levensstijl en teksten over drugs en seks, maar dat heeft zijn populariteit niet echt naar beneden gehaald.

Anna Noushin

Met 810.000 volgers op Instagram en meer dan 275.000 YouTube-abonnees, mag Anna zich een belangrijke dame noemen op het gebied van Fashion en Lifestyle.

Enzo Knol

Ook Enzo is behoorlijk succesvol en belangrijk met zijn meer dan twee miljoen YouTube-abonnees en 1,4 miljoen volgers op Instagram. Als Enzo zegt dat een auto zijn droomauto  is, willen honderduizenden jongens en meisjes ineens heel hard gaan sparen om later precies DIE auto te kopen.

Giel, Stefan en Thomas; oftewel StukTV

Deze mannen hebben meer dan 2 miljoen abonnees en hun video’s worden gemiddeld een miljoen keer bekeken. Kun je je voorstellen wat dat betekent als Stefan ineens besluit een zakje van jouw merk chips op te smikkelen?!

 


Meer weten



Ook interessant


Geen antwoord kunnen vinden?

Neem via een ander kanaal contact met ons op: