Hoe komt Texel in godsnaam in de Lonely Planet terecht?!

Zoals de meesten gisteren waarschijnlijk wel op ons Instagram-account hebben gezien, staat Texel in de top 10 van de vakantiebestemmingen in Europa, volgens Lonely Planet:

 

 

Dat is natuurlijk heel goed nieuws, want Texel ís ook een super vakantiebestemming als je het mij vraagt. Dit Hollandse eilandje heeft eigenlijk alles wel: strand, uitgaansgelegenheden en lekker eten. Wat wil een mens nog meer? 

Hoe is het mogelijk?
Toch vroegen wij ons af hoe het nou in godsnaam mogelijk is dat zo’n eilandje in de top 10 vakantiebestemmingen terecht kan komen… Tom Hall, eindredacteur van Lonely Planetvertelt: “We hebben een grote groep schrijvers in dienst, die altijd op zoek zijn naar de leukste en nieuwste bestemmingen. We krijgen veel tips van reizigers, maar zoeken zelf ook uit of het wel écht zo’n goede bestemming is door er zelf heen te reizen.” Eenmaal op bestemming wordt er gekeken of alles ook echt goed geregeld is op de bestemming, wat de beste reisperiode is en of de plek een ‘wow’-factor heeft.

Tom vertelt verder: “De Nederlandse gids komt bijna uit en Texel viel in het bijzonder op.”

Iedereen was enthousiast over wat dit eiland te bieden heeft voor vakantiegangers.

Wat doet dit voor Texel?
Het is maar de vraag wat het voor Texel doet om in deze top 10 te staan. “Ik weet natuurlijk niet wat dit precies voor Texel gaat betekenen, maar we weten dat het de populariteit van de bestemmingen wel vergroot”, zegt Tom.

Het is altijd ons doel om mensen zelf op ontdekkingsreis te laten gaan wanneer we ze tips geven

Giethoorn is al jaren in de gids te vinden en dat zorgt ervoor dat Aziatische toeristen in de tuinen van de bewoners lopen om door de ramen te gluren. Zij zijn namelijk in de veronderstelling dat het plaatsje één groot openluchtmuseum is.

Succes en concurrenten
Een ander mooi verhaal over het effect van de Lonely Planet komt uit India. Jarenlang knoopte Ramkishan Gawlani de eindjes aan elkaar met zijn restaurantje. Totdat zijn restaurant plotseling in een Lonely Planet verscheen om zijn goede omeletten. Nu worden er duizend omeletten per dag gebakken en zit de hele straat vol met omelet-tentjes. Het leverde hem dus behoorlijk wat klanten op, maar het zorgde er ook voor dat hij meer concurrenten heeft. Laten we daarom maar hopen dat het voor Texel vooral succes op zal leveren!

ondertussen.nl


Meer weten



Ook interessant


Geen antwoord kunnen vinden?

Neem via een ander kanaal contact met ons op: